המוסד לביטוח לאומי שבר שיא בתלונות הציבור לשנת 2014

    דוד לזר 1 Comment on המוסד לביטוח לאומי שבר שיא בתלונות הציבור לשנת 2014
    22:40
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on איתור גופתו של ליבמן הי"ד: רב המכון המשפטי מספר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נציב תלונות הציבור, מבקר המדינה יוסף שפירא, הגיש השבוע (שלישי) את דוח הנציבות לשנת 2014 לידיו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

    מהדו"ח שעוסק בתלונות בתחומים רבים עולה כי מספר התלונות הגבוה ביותר שהוגשו לידי מבקר המדינה – הוגש נגד המוסד לביטוח לאומי. על פי הדוח עולה כי בשנת 2014 הייתה שנת שיא במספר התלונות – כ-16 אלף תלונות – גידול של כ-8% לעומת השנה הקודמת מתוכן – 1,218 מהתלונות שהיו על המוסד לביטוח לאומי.

    התלונות על הביטוח הלאומי מתייחסות גם מעבר למקרים שאירעו בעקבות נסיבות בירוקרטיות ולפעמים מדובר במקרים חמורים של דיווח לא נכון שבסופו של דבר גרר נזק כספי גדול לזכאים.

    דוגמא לכך מספר הרב מאיר קמפינסקי, מנכ"ל חברת 'שלכם' המתמחה במגזר החרדי במימוש זכויות רפואיות, "טיפלנו במקרה של אשה כבת 30, אם לילדים ועקרת בית שסבלה מדיכאון, לאחר שאושרה לה קצבה – היא קיבלה דו"ח המעיד על הסכום שהיא זכאית אליו העומד על כ-2500 ₪".

    "בנוסף היה מוצהר בדו"ח כי הזכאות שהיא קיבלה הייתה עבורה ועבור שני ילדיה – עובדה שהיא לא נכונה. כתוצאה ממה שהיה רשום במפורש בדו"ח – הזכאית שלא הייתה בקיאה בפרטים הייתה בטוחה שהתשלום כולל גם את שני ילדיה ובאשר על כן היא לא טרחה להסדיר ולקבל את התוספת המגיעה לה כחוק עבור שני ילדיה", מספר הרב קמפינסקי.

    "בדרך כלל – המוסד לביטוח לאומי לא מעדכן אותנו אודות הזכויות שלנו, אבל כשהוא נותן כבר – הוא אמור לדווח בצורה נכונה ממה מורכבת הקצבה. הדיווח במקרה האחרון – הוא סוג של מרמה או דיווח לא נכון. ניתן לקרוא לכך בכל שם שהוא", מסכם קמפינסקי ומוסיף כי "מה שברור שאם המוסד לביטוח לאומי היה מדווח באופן אמיתי – אלפי מבוטחים היו יודעים לדרוש את המגיע להם".

    מקרה שהופיע בדו"ח המבקר, אם לתלמידה לקוית ראייה התלוננה יותר מחודשיים לאחר תחילת שנת הלימודים על כך שלבתה לא סופקו ספרי לימוד בהדפסה מוגדלת, אף שהספרים הוזמנו עוד בסוף שנת הלימודים הקודמת. בירור התלונה העלה כי מסיבות בירוקרטיות חל עיכוב ניכר באספקת ספרי הלימוד לתלמידים לקויי ראייה. רק בינואר, כמעט חצי שנה לאחר תחילת שנת הלימודים, סופקו הספרים לבתה של המתלוננת.

    מנכ"ל הביטוח הלאומי, פרופ' שלמה מור יוסף מסר כי מספר התלונות שנמצאו מוצדקות היו 140 בלבד מתוך 1,218 תלונות. "בביטוח הלאומי מתייחסים בכובד ראש לכל תלונה. תהליך הטיפול בתלונות משמש להפקת לקחים כדי לשפר את תהליכי העבודה לטובת ציבור המבוטחים".

    "העובדה כי מרבית המבוטחים בוחרים להתלונן ולחפש מענה בתוך המוסד מעידה לדעתנו על האמון שהציבור רוחש למנגנוני הבדיקה הפנימית של הביטוח הלאומי", אמר מור יוסף.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מה חדש תגידו מתי תבינו שאין מה לחפש בביטוח הלאומי לבד אני באמת שואלת עוד כמה כתבות יכתבו כאן על הביטוח הלאומי שנצטרך לקרוא אני הגשתי תביעה לפני שש שנים בראשותו של עורך דין פייל שאפילו התפרסמה אח"כ כהצלחה ואני חייבת להגיד שאם הייתי בוחרת ללכת לבד או לכל ה"חברות הטובות נפש האלה" וכל האחרים אז לא הייתי רואה שקל!